بیت کوین درست در سال ۲۰۰۸ و زمانی که وال استریت بانک‌های بزرگ را به سو استفاده از پول وام گیرنده‌ها، جعل سیستم و هزینه‌های اضافی متهم می‌کرد ایجاد شد. در واقع سازندگان بیت کوین می‌خواستند نقش پررنگی به فروشنده‌ها واگزار کنند و افراد واسطه و نرخ سود انتقال را حذف کنند و انتقالی ایمن و بدون خطر هک شدن را تضمین کنند. 


در جواب سوال بیت کوین چیست باید گفت طبق ایده اصلی BitCoin آنها سیستمی غیر متمرکز ایجاد کردند که شما میتوانید با استفاده از آن کنترل تمامی بخش‌های مالی خود را بدون واسطه در دست داشته باشید.
بعد از مدتی کوتاه بیت کوین مورد مقبولیت کلی قرار گرفت. در سراسر جهان شرکت‌های جواهر فروشی، زیورآلات فروشی‌ها، بیمارستان‌های خصوصی متعددی در لهستان و وارسا بیت کوین را به عنوانی واحد پولی جدید قبول می‌کردند.
شرکت‌های بسیار بزرگ و مولتی میلیارد دلاری مثل دل، پی‌پل، مایکروسافت در وب سایت‌های خود در مورد بیت کوین صحبت می‌کردند. مجلات به انتشارات اخبار و مطالب مربوط به بیت کوین می‌پرداختند و این سرآغازی برای شهرت بسیار این واحد پول دیجیتال شد. در انجمن های اینترنتی صحبت در مورد بیت کوین بسیار داغ شده بود و رابطه‌های برنامه نویسی زیادی برای در دسترس بودن قیمت لحظه‌ای آن توسعه داده شد. همچنین در کشورهای جهان سوم مردم به بیت کوین به عنوانی بستر سرمایه گذاری امن و راهی معقول برای انتقال پول فکر می‌کردند.

نگاهی عمیق به بیت کوین

به بیان ساده بیت کوین یک ارز دیجیتال و یا نمونه‌ای خاص از ارز تلفیق شده با تکنولوژی می‌باشد. میتوانید برای انتقال و خرید از چک، پول نقد و یا کد ۱۶ رقمی بیت کوین استفاده کنید. خریدارها میبایست کد ۱۶ رقمی را بازگشایی کنند تا بتوانند به بیت کوین دسترسی داشته باشند.

به زبانی دیگر ارزهای دیجیتال بستر انتقال اطلاعات دیجیتال میباشند که امکان خرید و فروش کالا و خدمات را فراهم میکنند. امنیت انتقال از طریق اجرا بر روی شبکه کامپیوتری در دو طرف به دست می آید دقیقا مانند چیزی که برای برنامه اسکایپ و برنامه اشتراک فایل بیت تورنت اتفاق می افتد.

قبل از خرید بیت کوین کاربر میبایست کیف پول مجازی را بر روی کامپیوتر شخصی و یا تلفن همراه نصب کند. برنامه کیف پول مانند برنامه های معمول مدیریت پول میباشد و تمامی انتقالات و مانده حساب بیت کوین شما را نمایش میدهد.

به طور کلی برای جواب به سوال بیت کوین چیست باید بگوییم بیت کوین یک واحد پول دیجیتال برای ذخیره و ارسال ارزش مالی در شبکه اینترنت میباشد. کاربران با استفاده از پروتکل های امنیتی بیت کوین با هم ارتباط برقرار میکنند و مبادلات خود را انجام میدهند.

برای خرید بیت کوین میبایست معادل پول حقیقی را با توجه به قیمت روز بیت کوین در حسابی امن و قابل دسترس برای دو طرفه خریدار و فروشنده ذخیره کرد و با به حساب وب سایت‌های واسط میان خریدار و فروشنده واریز نمایید. بعد از انتقال وجه خریدار میتواند تقاضای خرید بیت کوین را انجام دهد. همچنین برای خرید بیت کوین میتوان به اشخاص سوم شخص مراجعه کرد تا سکه‌ها به کیف پول مجازی شما واریز شود.

همانطور که قبلا گفته شد برای انجام انتقال بیت کوین از شبکه‌های دیگر هم می‌توان استفاده کرد، نرم افزارهای کد باز قابل نصب بر روی کامپیوترهای شخصی و گوشی های هوشمند مراحل انتقال بیت کوین را بسیار ساده کرده‌اند.

راهکارهای بالا به کاربران این امکان را می‌دهد تا برای انجام بسیاری از مبادلات خود از ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین استفاده کنند. امضاهای دیجیتال و کدهای رمز گذاری شده امکان امن انجام شدن این تبادلات را فراهم می‌کنند.

ماهیت اصلی بیت کوین مجازی میباشد، هیچ وقت شاهد حضور فیزیکی آن در بازار نمی‌باشیم. در حقیقت ماهیت و اصل بیت کوین در تضاد با پول های رایجی میباشد که می‌شناسیم. بیت کوین هیچ یک از سکه های فیزیکی یا دیجیتال نیست.